Werkwarenhuis Social label – Socio Economics

Social label is een landelijk initiatief van Simone Kramer, C-mone, en Petra Janssen, Studio Boot.

Social label creëert werk voor kwetsbare groepen
Social label werkt samen met ontwerpers en werkplaatsen van diverse maatschappelijke organisaties en sociale bedrijven in Nederland om nieuwe kansen te creëren voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Aan de eerste Social label-producten hebben diverse ontwerpers hun naam verbonden: Piet Hein Eek, Roderick Vos, Marc Mulders en Dick van Hoff.

Op locatie De Heus initiëren we het landelijke werkwarenhuis
Social label staat voor unieke betekenisvolle producten die het verhaal vertellen van de maker. Over zijn vakmanschap en de liefde voor zijn product. De trots die hij voelt als hij zijn product presenteert of verkoopt. In het Werkwarenhuis kan het grote publiek kennis maken met Social label, de makers en de gemaakte producten. Diverse werkplaatsen tonen en verkopen hun producten in de landelijke conceptstore in ‘s-Hertogenbosch.

Inspirerende maak- en ontmoetingsplek
Social label werkt aan een aantrekkelijke omgeving waarin zorgen voor elkaar, maken en meedoen samen komen. Het Werkwarenhuis is een open ontmoetingsplek op de aantrekkelijke locatie De Heus.  Waar makers, ontwerpers, (zorg)begeleiders, vrijwilligers, ondernemers zorgen voor onverwachte ontmoetingen en inspirerende uitwisselingen. Voor andere oplossingen ten aanzien van werk, zorg en participatie in de samenleving. Uit deze smeltkroes ontstaan nieuwe verbindingen en bedrijvigheid voor het gebied.

www.sociallabel.nl

Wereldse ideeën lokaal gemaakt!
Social Label>Hout: Woodworks (Amarant) i.s.m Piet Hein Eek
Social Label> Vaas: Artenzo (Amarant) i.s.m Roderick Vos

Amarant-PhEek-0504'13-601-01

vaas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook IconTwitter Icon